Friday, June 6, 2008

ADA UNTUKMU

Salam,

Mak Kecik rasa ada masalah dengan site ini kerana semua klip video 'hilang'. Kod Html ada tetapi tidak dizahirkan. Untuk menguji sama ada masalah ini masih berterusan, Mak Kecik postkan video Nubhan AF6. Buat masa ini, videonya masih tidak kelihatan. Nampaknya terpaksa berbincang dengan anak-anak untuk trouble-shooting.

Berbalik kepada lagu Ada untukmu, melodinya sedap dan suara Nubhan pun amat sesuai dengan lagu ini. Dah tua tua ni, Mak Kecik sebenarnya lambat menangkap lirik lagu. Pada final AF6, tak tahu apa biji butirnya lagu ini tetapi melodinya memang menyentuh hati. Tadi, Mak Kecik dengar berulang-ulang kali dan dapatlah menyalin keseluruhan liriknya. Bersendirian, rasanya tiada apa yang luar biasa tentang cerita yang dibawa. Walau bagaimana pun, gabungan melodi, lirik dan suara Nubhan menjadikan lagu ini satu karya yang boleh dibanggakan.

Baca di sini untuk komen Mr. Manager @ Vernon Kedit, pengurus Ning Baizura.





Ada untukmu

Pencipta lagu : Zeti Akmar
Penulis lirik : Abie Abdullah
Penyanyi : Nubhan AF6

Di sana pungguk menanti
Mengharap bulan membalas rindu di hati

Ooo…
Di sini aku berdiri
Menunggu penuh dengan kesabaran
Tanpa manis madah
janji yang puitis ‘tuk persembahan
Hanya ketulusan sekeping hati suci

Chorus
Aku…
berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dariku
Aku…
berikan cinta
untuk membahagiakan harimu
Aku…
sayang dirimu
biarpun nafasku sampai terhenti
Akan ku kota janji kita
Mendirikan Taj Mahal cinta
Seteguh kasih Shah Jehan kepada Mumtaznya


Aaa…

Terasa indah pabila berdua
Semakin tiba saat bahagia
merai cinta kita

Chorus
Aku
berikan kasih
Kalau itu yg kau mahu dariku
Aku
berikan cinta
untuk membahagiakan harimu
Aku..
sayang padamu
biar pun nafasku sampai terhenti
Akan ku kota janji kita
Mendirikan Taj Mahal cinta
Seteguh kasih Shah Jehan kepada Mumtaznya

No comments: